Siger til Dale i toppkamp

Etter å ha slått Åsane hele 28-21 på hjemmebane, leder nå Dale 3. divisjon.
Dale - Åsane
I dagens kamp tok Dale kommandoen fra start, og ledet 10-5 etter 20 minutter. Med hele 200 tilskuere, en opplagt Arve Helle som speaker og stor fart på banen, ble det en underholdende kveld i Fjalerhallen. Dale spilte godt i forsvar. Amalie Myklebust og Camilla Dvergsdal tok tak bakover med hele 21 taklinger til sammen. Dette bidro sterkt til at Andrea Boge Solås fikk en god kamp i målet, og til at Åsane ikke klarte å lage mer enn 21 mål.

Fremover på banen var det også mye bra. Det var mange som laget mål, men Kjertin Boge Solås dominerte med hele 9 målgivende pasninger. Åsane prøvde seg etterhvert med frimerke på Kjerstin. Dette var Dale godt forberedt på, og Åsane ble da flere ganger helt utspilt.

En stor takk til publikum som var med på å gjøre dette til en god start på håndballåret 2015. Neste helg kommer Os II på besøk søndag klokken 1200. Vi håper da at mange har lyst til å se ny, god kamp med damelaget.

Følgende spilte for Dale, antall i parantes: Leonora Kleiven, Rebekka Øen (6), Kjerstin Boge Solås (5), Jeanette Øksenberg (7), Ingrid Hovland (4), Amalie Myklebust (2), Ingrid Mjøs, Ingrind Bøyum, Camilla Dvergsdal (1), Grethe Vik (3).