NM-sølv og sjelden god omtale til Jeanette og Kjerstin

Det ble til slutt sølv til Jeanette Øksenberg og Kjerstin Boge Solås i NM for regionslag. De to Dale spillerne markerte seg imidlertid på en meget god måte, og sjelden har vi sett enkeltspillere få så positiv omtale på Håndballforbundet sine offisielle sider, se sitat under fra Regionen Sine sider:

«Dale-spillerne Jeanette Øksenberg (17) og Kjerstin Boge Solås (13) stod for omtrent halvparten av lagets 62 mål i puljespillet, og jentene fra Sogn og Fjordane markerte seg positivt gjennom hele turneringen. Solås ble også plukket ut som bakspiller på talentlaget som ble kåret, og har signert for Tertnes kommende sesong.

– Både Jeanette og Kjerstin viste klassespill både fremover og bakover på banen. De var periodevis outstanding i spillet sitt, og Jeanette var ikke langt fra å være turneringens toppscorer. Dette er to spillere som helt sikkert vil markere seg kommende sesong. Samtidig synes jeg det er viktig å fremheve laginnsatsen, da alle jentene stod opp og kjempet hardt, understreker Lyssand.»

Link til artikkel

Jonny