Gratulerer til Kjerstin Boge Solås for flott innsats og omtale

Det ble tap også i andre kamp mot verdensmester Romania for de norske Juniorjentene (LK96). Romania vant 28-23 i en kamp der Norge ikke fikk utnyttet kontringsspillet like godt som i torsdagens kamp.

Norge startet i utgruppert forsvar. Jentene sto veldig bra, var tøffe i duellspillet og laget ofte brudd i Romanias angrepsspill. Kjerstin Boge Solås var veldig god her.

Juniorjentene fikk ikke utnyttet kontringsspillet like bra som i torsdagens kamp, men ledet 9-6 etter 17 min, før de byttet spillere og la om til 6:0 i forsvar. De fikk ikke like bra tak i denne formasjonen, og tapte ledelsen inn mot pause.

Det var mye bra i angrepsspillet, både utspill til kanter og innspill til linje. Laget fortsatte i 6:0 fra start i andre. Da gikk det litt bedre, men jentene fikk ikke noe rytme i angrepsspillet, mye pga. alle utvisningene, åtte totalt.

Norge kom bak med 3-4 mål mot midten av omgangen, de det kom tre utvisninger med kort mellomrom. Det forspranget klarte de aldri å hente inn igjen.

– Det var god trening for oss både å spille mot et fysisk meget tøft lag og lære å tilpasse oss dommere som bedømmer endel situasjoner annerledes og strengere enn vi er vant til fra hjemlig seriespill, sier Tore Johannessen i trenerteamet.