Damelaget møter BSI i Fjalerhallen – laurdag 24.1 kl. 16.00

Lørdag kommer BSI med de tidligere Dale spillerne Caroline Løseth og Thea Nistad Sunde på besøk i Fjalerhallen.

Sist lagene møttes i Bergen, ble det et fyrverkeri av en håndballkamp der Dale til slutt vant 32-28. Kampen sist var mye jevnere enn det Dale satte pris på. Da det var 7 minutter igjen, tok Dale timeout. Vi ble enige om å kjøre rulle med russersperre fra venstre der Kjerstin satte trykk fra venstreback. Kjestin satter trykk. Hun hadde som så mange ganger før fått beskjed om at kom ingen frem, skulle det smelle. Det sto tre BSI spillere i blokk, men ingen kom frem, og da smalt det. Noten sto som et kremmerhus i målet bak Caroline Løseth i BSI målet, og derfra og ut styrte Dale showet.

BSI har mange gode håndballspillere, og spiller underholdende håndball med stor fart. Vi regner med at det blir en ny, fartsfylt kamp i morgen, der Kjerstin og resten av Dalespillerne må ta ut sitt beste for å vinne kampen.

Det blir veldig kjekt å møte Caroline Løseth og Thea Nistad Sunde igjen i Fjalerhallen. Begge spilte i den meget gode 93 – generasjonen som var helt suverene i sin årsklasse i Sogn og Fjordane, og som også var helt sentrale da Dale tok steget fra 4. til 3. divisjon for tre sesonger siden. Thea Nistad Sunde var den første spilleren fra Dale som har blitt uttatt til Regionslaget for Region Vest.

Jonny