2. plass i 3.divisjon etter helgens to kamper.

Med full pott i helgens to kamper mot hhv NHHI og Bergen HK, ville Dale rykke opp til 2. plass på tabellen

I helgen spilte damelaget til Dale to kamper.Dale sloss om andreplassen i 3. divisjon, og kunne ta et godt grep om plassen med full pott i helgen. Dale er avhengig av at Førde rykker opp fra 2. divisjon for å rykke opp selv, men gjorde jobben både lørdag, da NHHI stod på andre halvdel, og på søndag, da det var Bergen HK som var motstander.

Dale – NHHI (26-21)
NHHI lå på andreplassen før denne kampen selv om de dagen i forveien hadde tapt knepent mot Gloppen. Vi tapte med 7 på bortebane, og NHHI ønsket å revansjere Gloppen-tapet, så vi måtte være på hugget fra start om vi skulle ta med oss poengene.
Og med hodet på riktig plass og et solid forsvar tar vi tidlig grep om kampen. Vi er kollektive fremover og spiller oss til gode sjanser. I tillegg kommer det noen susere bak fra banen, noe som gjør at NHHI må litt lenger frem i forsvar, og dette gir plass for våre strekspillere. Bakover gjør vi sesongens omgang med et meget godt forsvar og Andrea i storslag. Og selv om vi en periode blir altfor heite og utålmodige fremover så kan vi likevel gå til pause med 12-8. Ledelsen burde nok vært større, men vi gjør flere tekniske feil i slutten av omgangen.
Pausepraten går på å roe ned fremover, spille oss til gode sjanser og fortsette forsvarspillet.
Og det gjør vi i andre omgang. Vi kommer godt ut fra start og øker ledelsen, og utover i omgangen er ledelsen og seieren aldri truet. Vi slipper inn noen flere mål enn i første omgang, men scorer også flere og til slutt er det lekestue med trickskudd og angrepsspill av høy klasse. Moro for de som hadde tatt turen i hallen for å støtte opp om laget.
2 viktige poeng ble sikret med 26-21. Viktig også å ta med seg godfølelse inn mot kampen mot BHK.

Dale-BHK (33-19)
Det ble uavgjort mot BHK i bortekampen, et lag med flere rutinerte spillere. De lå på kvallik-plass og trengte poeng for å prøve å komme bort fra denne plassen. Vi trengte 2 poeng for å ta over andreplassen.
Med kamp i beina fra lørdag, og noen med kamp for Førde tidligere søndag, var vi spent på hvordan dette ville slå ut. Vi var enige om å kjøre tempo på BHK, og det klarer vi til tider i første omgang. Vi kommer meget godt i gang, spiller oss til gode sjanser og står ok i forsvar. BHK legger også merke på Kjerstin, men dette løser vi også bra. Vi tar føringen med 4, men er for ukonsentrert bakover og bommer på noen opplagte sjanser fremover, og vi tar timeout på 10-10. Etter denne tar jentene tak igjen og til pause står det 15-12.
I pausen er vi enige om at vi slipper inn for mye mål, samtidig som vi er litt utålmodige fremover.
Andre omgang kan oppsummeres med bra forsvarsspill, vi slipper inn kun 7, og kollektivt angrepsspill. Vi drar jevnt og trutt i fra og vinner til slutt meget komfortabelt.

2 nye poeng og andreplass i divisjonen før de to siste kampene, som begge er hjemme. Vi møter Årstad og Fyllingen. Årstad er 3 poeng bak oss med en kamp mindre spilt, Fyllingen er ubeseiret og topper, så det blir tøffe kamper. Men vi viser i disse to kampene tidvis meget høyt nivå, og holder vi dette i disse to kampene, så er troen på to nye seire meget stor.
Neste kamp er er søndag 23. mars kl 17:00 mot Årstad. Vel møtt!